Interaktyvieji taškai vaikams skirtose elektroninėse knygose: už ar prieš?

2017/08/03

Šiuo metu mobiliosios technologijos yra naudojamos kasdien, todėl net ir labai maži vaikai su jomis susipažįsta gana anksti. Nemaža dalis naujųjų įrenginių yra valdomi per liečiamuosius ekranus. Kalbant apie vaikams skirtus tokius įrenginius, pažymima, kad jie dažnai turi interaktyvius taškus (angl. hotspots), kuriuos palietęs vaikas iškart gauna vaizdinį ar garsinį atsaką. Vis dar mažai yra žinoma, kokią įtaką tai daro vaikų kalbinėms ir lietimo reakcijoms, taip pat jo dėmesiui ir suvokimui. Šiuos klausimus tyrinėjo Piotrowski ir Krcmar Olandijoje. 2017 m. minėtų autorių atlikto tyrimo su 2-5 metų amžiaus vaikais rezultatai rodo, kad vaikų, klausiusių interaktyvų pasakojimą planšetėje, patyrimas kokybiškai skyrėsi nuo vaikų, kurie tik girdėjo jiems skaitomą pasakojimą, patyrimo. Nustatyta, kad jei vaikas turėjo galimybę liesti interaktyviuosius taškus, jis pateikė ir šiek tiek daugiau žodinių komentarų. Be to, šie vaikai aktyviai lietė ekraną viso pasakojimo metu bei apskritai buvo fiziškai aktyvesni, o tuo tarpu tik klausę pasakojimo vaikai buvo ramesni ir mažiau fiziškai aktyvūs. Nepaisant to, kad interaktyvių taškų buvimas labiau veikė vaikus blaškančiai, jie vienodai gerai suprato esminius pasakojimo elementus, kaip ir antros grupės vaikai. Apibendrindamos tyrimo rezultatus mokslininkės teigia, kad vis dar negauta vieno paaiškinimo, ar interaktyvieji taškai yra būtina vaikams skirtų elektroninių knygų sudedamoji dalis. Viena vertus, jų buvimas vaikams sukelia daugiau džiaugsmo ir pasitenkinimo, o tokios reakcijos paskatina motyvaciją tolimesniam kalbinių gebėjimų ugdymui. Kita vertus, per maža tyrimo dalyvių imtis (dalyvavo 78 vaikai) neleido plačiai apibendrinti ir vienareikšmiškai pasakyti, kaip interaktyvių taškų naudojimas veikia suvokimą.

 

Šaltinis: Piotrowski, J.T., & Krcmar, M. (2017). Reading with hotspots: Young children's responses to touchscreen stories. Computers in Human Behavior, 70, 328-334. doi: 10.1016/j.chb.2017.01.010

 

Šiuo metu vykdomame tyrime “Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata” Jūsų pagalba norime sužinoti, kokios yra Lietuvos mažų vaikų naudojimosi įvairiais mobiliais prietaisais apimtys. Be to, mus domina ir tai, kaip ir kiek IT prietaisų naudojimas siejasi su vaikų raida, pažinimo bei savireguliacijos gebėjimais. 

Dalintis Facebook
Dalintis Twitter
Please reload

Nauji įrašai
Please reload

  • Facebook Social Icon

© 2019 mediavaikai.lt

Address

Institute of Psychology,

Vilnius University,

Universiteto street 9/1,

Vilnius LT-01513

Contacts